22 Eylül 2012 Cumartesi

Siyah fasulyeli cikolatali kek / Flourless brownie


Unsuz / siyah fasulyeli brownie olarak geciyor sizlere "ne var bunun icinde!" diye sac bas yolduran kekimiz... 

Degisik tatli , kek tarifleri denemesiyle unlu bir arkadas yapinca yemis, "hemen denemeliyim!" demistim. 2 yil kadar gecen sure hemen sayiliyorsa hemen de yaptim:)

Gluten alerjisi olanlar icin dusunulmus bir tarif aslinda ama bol lifli, saglikli olmasi da cabasi. Degisik fasulye, bakliyat turleri ile de yapmak serbest!
Cocuklar icin beslenme cantasina da uygun bence.

Tadi da gayet yerinde, denemenizi oneririm. Cikolata takviyesi ya da kendi eklemelerinizle deneyebilirsiniz. Ikram ettirdiklerinize " icinde ne var?" diye sorup, tahminlerini almadan yedirmeyin!

3 degisik tarif onerisini paylasiyorum.


*Dnedigim tarif: Sivi yag ile brownie'den cok keke benzeyen kivam icin bu tarif
Malzemeler
2 bardak haslanmis siyah fasulye( konserve de kullanilabilir)
4 yumurta ( 3 kullandim)
1/2 kap seker (ya da agave )
3 kasik yag
3-4 kasik kakao 
1 kasik kabartma tozu
1 tutam tuz
2 kasik fistik ezmesi (onerilmis ama ben katmadim)
Hazirlanisi gayet kolay:
Herseyi mutfak robotu ya da blendirda karistip 8* 8 tepside 350 F'de 25-40 dakika pisirin. (kurdan testi ile kontrol edin) 

Notlarim
  • Once sadece fasulyeleri blendirdan gecirdim cok basarili olmadi, teker teker yumurtalari ilave edince isler kolaylasti.
  • 8*8 kabim olmadigi icin 8*12 kullandim o yuzden biraz ince oldu. TD- Dilek kabarmamis pek derken haksizlik etti bana :)
  • 3-4 kasik kakaoyu 3/4 kasik kakao okuyunca rengi cok kakaolu olmadi, TD bu konuda da yine haksizlik etti bana :)



*Whole Food Market'in tarifi de gayet kolay, cikolata ve ceviz haric herseyi mutfak robotunda karistiriyorsunuz!
1 (15-ounce) haslanmis siyah fasulye
3 buyuk yumurta
1/3 cup erimis tereyagi
1/4 cup kakao
1/8 cay kasigi tuz
2 cay kasigi vanilya
1/2 cup + 2 kasik seker
1/2 cup damla cikolata

1/3 cup dovulmus ceviz

*Tam bravni tarifi icin de 101cookbooks sitesinden bu tarif
4 ounces cikolata
1 cup u
tereyagi
2 cups 
haslanmis siyah fasulye
1 cup ceviz
1 tablespoon vanilya
¼ cup (granul) kahve 
¼ teaspoon deniz tuzu
4 buyuk yumurta
1½ cups  agave 


Peki ya nohutlu cikolatali kek ne dersiniz ? Diger fasulye turleri de denenebilir. Aklima geldi kim bilir belki kirmizi barbunya fasulye ile kirmizi kadife "red velvet" kek yapiliyordur:)

Deneyenler pisman olmayacak! unutmayin ikram ettirdiklerinize " icinde ne var?" diye sorup, tahminlerini almadan yedirmeyin!

3 yorum:

  1. Kırk yıl düşünsem aklıma gelmedi valla ... Zaten hic duymamıştım

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık,harika görünüyor hem de çok pratik denemk şart:) Sevgiler!

    YanıtlaSil
  3. Oooff valla saç baş yoldurtur bu kek, pek normal:)ellerine sağlık Pambık Lamam:) ben de aynı senin gibii "hemen" yapıcam:P

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)