6 Mart 2012 Salı

Kisir

Acaba, kisira neden kisir demisler?
Bir cay saati klasigi...
Su ana kadar binbir milletten yeyip de begenmeyen bir Allah kulu gormedim. En son kitap klubumuze goturdum, nasil ayildilar bayildilar, tesekkurler ettiler anlatamam. Bolumde yapilan Potluck Holiday Party'deki oylamada da en cok oyu alip, bana hediye karti kazandirdigi icin ayriyeten ozel bu kisir.
Daha once denemeyenler icin Turk bulgur salatasi / Turkish bulgur salad diyorum. Orta doguda cokca yapilan ve burada da bilinen Tabbouleh'in kulagini cinlatip da anlattigim da oluyor .
Her salatada oldugu gibi, kisir icin de, istediginiz, damaginizda, keyfinize uyan, evde olan malzemeleri kullanmak serbest!
 5 cayina ,misafire , evhalkina , ogle yemegine hatta aksam yemegine ana yemek niyetine....
Yesillikler hazir olduktan sonra hazirlamasi  kolay, ve gayet besleyici...
Iste LM usulu kisir

Kisir malzeme listesi
Olmazsa olmazlar:
1 bardak ince bulgur (kisirlik bulgur)
1-1.5 bardak kaynar su (bulgurun cinsine gore degisecektir. )
1 kasik salca (domates/biber salca karisimi varsa daha iyi olur)
Kuru sogan veya yesil sogan (bazen ikisini de kullaniyorum)
Ince ince dogranmis marul
Zeytinyagi (goz karari koyuyorum ama eskisi gibi cimri davranmiyorum. )
1 limon suyu


Baharatlar:
1 tatli kasigi karabiber
1 tatli kasigi kirmizi biber
1 tatli kasigi kuru kisnis
Tuz
Renklendirmek icin: Mor lahana, havuc, misir
Ayrica tercihe gore: kucuk salatalik/ biber tursusu, sarimsak, kimyon ,aci biber, nar eksisi, maydanoz, salatalik, domates

Kisirin yapilisi
Derin bir cam kapta , bulgurun icine salcayi koyup kaynar suyu ekleyin. Agzini kapatip bekleyin.
Yesillikleri yikayip dograyin.
Bulgur eger yeterince yumusamamissa, biraz daha kaynar su ekleyin, agzini ortun.
Zeytinyagi,limon ve baharatlari katip guzelce karistirin.
Yesillikleri de ekleyip dolapta, servise kadar bekletin.

*Domates kullanmiyorum kisirda. Ozellikle bekleyince domatesler yumusuyor, micirik oluyor ki hic sevmem.
 Katmak istiyorsaniz, hemen servis oncesi eklenmeli.
*Nar eksisi cok yakisiyor ama burada guzel bir nar eksisi bulamadigim icin umidir kestim artik.
* Kisirini tek gectigim bir arkadas soya sosu da ekliyor, tavsiye ederim. Yaninda haslanmis beyaz lahana ile servis ediyor , ben de lahana tursusu ile tukettim , hic fena degildi!
*Yorumlarda " her yigidin bir kisir yapisi vardir" yazilinca aklima geldi, yazacaktim unutmusum:
kimisi kisir yaparken, soga ve salcayi yagda kavuruyor, kimisi evet cig kofte yogurur gibi yoguruyor. Kimi cok ince koftelik bulgur kullaniyor, kimisi daha kalin bulgur, hatta pilavlik bulgur bile olabilri ama o zaman bulgur salatasi deriz belki kisir demeyiz.

*Twitter'da LM'yi takip etmek istiyorsaniz, tiklayiniz.
Esen kaliniz!

9 yorum:

  1. kimyonsuz kısıra haaayııır!

    YanıtlaSil
  2. hoşgeldin lamacım:)
    özlemişim yazılarını..
    kısıra asla hayır diyememm.
    hele ki bu lama,mın ellerinden çıkmışssa:)ellerine sağlık canım.
    bende nar ekşisiz asla kısır yapamam..
    düşündümde,sayfamda bir kısır tarifim bile yok:(
    çok tembell bu kardeşiniz çookk..
    :)
    muhabbet ve dua ile...

    YanıtlaSil
  3. yanlış hatırlamıyorsam içinde et olmadığı için kısır deniyor :)


    sen hiç kısırın omletlisini yedin mi :)

    çok lezzetli oluyor diyim :)

    yumurtayı çırp teflon tavaya dök sürekli karıştır ama
    parça pinçik olacak o omlet

    sonra kat onu kısırın içine
    benim uydurmam değil hee yöresel bu :D

    YanıtlaSil
  4. sevgili lama misafir olarak arkadaslarima giderken tek istedigim seydir gisir.hadi bugun sendeyim gisir yapalim yanina da bol yesil salata derim,bu kadar.mmmm seninki de okadar lezizki yine canim cekti bak.ellerine saglik sevgilerle.

    YanıtlaSil
  5. Kisir sevilmez mi be ya :)
    Ama Lama Hanimefendicigim, bu kisirin yuzu biraz soluk gibi gorunuyor normalde, uber sasirdim yani !

    YanıtlaSil
  6. Nar eksili kisir tarifi var mi?

    YanıtlaSil
  7. Muhabbetsofrasinin yazdigi yorumu okudum da omletli kisir degisik bir isim olmus. Yalanci cig kofte diye biliyordum. Hatay yoresinde de bol sarimsakli kisir yapip iyice yoguruyorlar. Bir kere yemistim pek begenmemistim
    Neymis her yigidim bir kisir yapisi varmis

    YanıtlaSil
  8. Evet Lamacim Amerikalilar bu salataya bayiliyor. Birak amerikalilari biz bile ne kadar yesek doydum demez yarin yine yapariz. Eline saglik olsun canim harika olmus.
    Benimde arsivde duruyor beni yayinla deye..))
    Sevgiler canim..

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten kısır sevmeyen birine hiç rastlamadım.Sizinkide çok lezzetli görünüyor.Turşularada bayıldım:)
    Ellerinize emeğinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)